Carta instructie video's

Op deze pagina vind je de uitleg van de vier handelingen die voor jou het meest relevant zijn:

  • Carta agenda met trainingen importeren in Outlook
  • Intakes afnemen
  • Presentie bijhouden
  • Evaluaties laten invullen

Belangrijk om te weten is dat inschrijvingen ALTIJD via de website van Twinkeltje moeten verlopen. Heb je extra deelnemers, vraag ze dan via de website aan te melden, of doe het samen.

Docentenportaal

De link naar het docentenportaal vind je hier.

Om de eerste keer te kunnen inloggen ontvang je een e-mail. De link in de e-mail geeft toegang tot het portal. Daarna stel je een wachtwoord in, zodat je een volgende keer gewoon met jouw e-mailadres en wachtwoord kunt inloggen.

Inzicht in jouw trainingen agenda

Jouw rooster vind je natuurlijk in het docentenportaal. Maar in de dagelijkse praktijk wil je waarschijnlijk makkelijker inzicht hebben wanneer je waar verwacht wordt. Daarom is het mogelijk een aparte agenda toe te voegen in Outlook, waarin al jouw bijeenkomsten staan.

Werkwijze in Outlook

Deze video gaat over de werkwijze in de Outlook applicatie. Het stappenplan in de video:

  • Ga in het docentenportaal naar je rooster.
  • Helemaal onderaan vind je een ICalendar feed url. Deze kopieer je.
  • In jouw Outlook agenda gebruik je rechtermuisknop -> Agenda toevoegen -> Van internet. Plak de gekopieerde link hierin.

Jouw bijeenkomsten staan nu in deze agenda. Als er bijeenkomsten bijkomen of wijzigen, zie je dat ook meteen in deze agenda.

Werkwijze in Outlook web

Deze video gaat over de werkwijze in Outlook via de website.

Deze video gaat over de werkwijze in de Outlook applicatie. Het stappenplan in de video:

  • Ga in het docentenportaal naar je rooster.
  • Helemaal onderaan vind je een iCalendar feed url. Deze kopieer je.
  • In jouw Outlook web agenda klik je op Agenda toevoegen. Kies voor Abonneren via internet. Plak de gekopieerde link hierin
  • Stel de naam in, geef eventueel een kleur en symbool en sla op.

Jouw bijeenkomsten staan nu in deze agenda. Als er bijeenkomsten bijkomen of wijzigen, zie je dat ook meteen in deze agenda.

Intakes uitvoeren

Voor alle deelnemers wordt een persoonlijke intakelink aangemaakt. Deze ontvang je 14 dagen, 7 dagen en 1 dag voor de eerste bijeenkomst. Jij vult de intake gegevens in. Wanneer je extra deelnemers hebt tijdens de eerste bijeenkomst, kun je de papieren versie van het intakeformulier gebruiken.

Let op: het formulier begint met de evaluatie. Deze vult de ouder in de laatste bijeenkomst in. Scroll dus door naar beneden, naar het intakeformulier. Vergeet niet de knop Verzenden te gebruiken.

Let op: Ouders zien wat je hier invult.

 

Presentie verwerken

Je ontvangt een presentielijst voor aanvang van de eerste bijeenkomst. In het docentenportaal houd je bij wie afwezig is. Dat doe je bij het Rooster. Vergeet niet om op de knop Verzenden te klikken.
Let op: Als deelnemers afwezig zijn, omdat ze gestopt zijn met de cursus, stuur dan een mailtje naar twinkeltje@vanveldhuizenstichting.nl

Evaluaties (laten invullen)

Een dag voor de laatste bijeenkomst ontvangen de deelnemers een e-mail met daarin een link naar de evaluatie. Tijdens de laatste bijeenkomst mogen ze deze invullen. Jij ontvangt ook alle evaluatielinks.

Heb je deelnemers voor wie dit lastig is, dan is er ook een papieren versie van het evaluatieformulier beschikbaar. Jij kunt dan de link naar de evaluatie van de desbetreffende deelnemer gebruiken om de evaluatie te verwerken.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.